Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46656
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46656
Title: | La evaluación docente por competencias : estudio de caso de la Zona 27, Cuernavaca, Morelos. |
Authors: | González Cadenas, María Úrsula |
Asesor(es): | Góngora Soberanes, Janette |
Keywords: | Maestría Competencia Formación Práctica Docente Evaluación y autoevaluación Competence Training Practice Teaching Assessment and self-assessment. Desarrollo y Planeación de la Educación |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco |
Abstract: | The objective of this thesis is to highlight the importance of self-assessment in the context of current educational approach, its relationship to the concept of competence and the role of the teacher in the classroom. It reflects on the challenge of teaching, to promote education that deals with how to teach and how to learn, a lesson in learning skills, knowledge, abilities, attitudes and aptitudes. Which involve a number of changes in school life, wich correspond to the notion of competition competence, the design of meaningful experiences, the content of educational programs, the teaching, assessment of learning and teaching practice coordinator of permanent building skills. Keywords: Competence, training, practice, teaching, assessment and self-assessment El objetivo de la presente tesis, es destacar la importancia de la autoevaluación en el marco del enfoque educativo vigente, su relación con el concepto de competencia y el rol del docente en el aula escolar. Se reflexiona sobre el reto del docente, de propiciar una educación que se ocupe por cómo enseñar y cómo aprender, una enseñanza en el aprendizaje de conocimientos, saberes, habilidades, actitudes y aptitudes. Los cuales implican una serie de cambios en la vida escolar, mismos que se corresponden con la noción de competencia, el diseño de las experiencias significativas, los contenidos de los programas educativos, la didáctica, la evaluación de los aprendizajes y la práctica docente, coordinador de la construcción permanente de las competencias. |
URI: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46656 |
Appears in Collections: | Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
cdt200324191656ddrq.pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License