Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46656

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGóngora Soberanes, Janette
dc.contributor.authorGonzález Cadenas, María Úrsula
dc.creatorGonzález Cadenas, María Úrsula
dc.date.accessioned2024-03-21T00:15:49Z-
dc.date.available2024-03-21T00:15:49Z-
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46656-
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to highlight the importance of self-assessment in the context of current educational approach, its relationship to the concept of competence and the role of the teacher in the classroom. It reflects on the challenge of teaching, to promote education that deals with how to teach and how to learn, a lesson in learning skills, knowledge, abilities, attitudes and aptitudes. Which involve a number of changes in school life, wich correspond to the notion of competition competence, the design of meaningful experiences, the content of educational programs, the teaching, assessment of learning and teaching practice coordinator of permanent building skills. Keywords: Competence, training, practice, teaching, assessment and self-assessmenten
dc.description.abstractEl objetivo de la presente tesis, es destacar la importancia de la autoevaluación en el marco del enfoque educativo vigente, su relación con el concepto de competencia y el rol del docente en el aula escolar. Se reflexiona sobre el reto del docente, de propiciar una educación que se ocupe por cómo enseñar y cómo aprender, una enseñanza en el aprendizaje de conocimientos, saberes, habilidades, actitudes y aptitudes. Los cuales implican una serie de cambios en la vida escolar, mismos que se corresponden con la noción de competencia, el diseño de las experiencias significativas, los contenidos de los programas educativos, la didáctica, la evaluación de los aprendizajes y la práctica docente, coordinador de la construcción permanente de las competencias.es_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (100 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectMaestríaes_MX
dc.subjectCompetencia
dc.subjectFormación
dc.subjectPráctica
dc.subjectDocente
dc.subjectEvaluación y autoevaluación
dc.subjectCompetence
dc.subjectTraining
dc.subjectPractice
dc.subjectTeaching
dc.subjectAssessment and self-assessment.
dc.subjectDesarrollo y Planeación de la Educaciónes_MX
dc.titleLa evaluación docente por competencias : estudio de caso de la Zona 27, Cuernavaca, Morelos.
dc.typeThesis
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt200324191656ddrq.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons