Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652

Title: La disciplina escolar en México. El caso de la Escuela primaria pública México - Japón
Authors: Flores Ramírez, Eric Tomás
Asesor(es): Ornelas Navarro, Jesús Carlos
Keywords: Desarrollo moral
Disciplina
Disciplina escolar
Indisciplina
Convivencia
Límites
Vigilancia
Coacción
Sujeción
Obediencia
Norma
Maestría
Desarrollo y Planeación de la Educación
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
Abstract: The concern of various institutions by disputes at several schools in Mexico creates a serious question about how the Secretariat of Public Education faces problems of the behavior between teachers and students. This thesis approaches the status of the discipline in Mexican education and the indiscipline as the main disturber of school life. The case of teachers in the public elementary school Mexico-Japan facilitates to explain the disciplinary methods used in Mexican schools.
La preocupación de diversas instituciones por los conflictos suscitados en varias escuelas de México, genera un serio cuestionamiento sobre la forma en que la Secretaría de Educación Pública hace frente a los problemas de comportamiento entre docentes y estudiantes. En esta tesis se aborda el estatus de la disciplina en la educación mexicana y de la indisciplina como el perturbador principal de la convivencia escolar. El caso de los docentes de la primaria pública México – Japón permite esclarecer los métodos disciplinarios que utilizan en las escuelas mexicanas.
URI: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt200324165341yysm.pdf457.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons