Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ornelas Navarro, Jesús Carlos | |
dc.contributor.author | Flores Ramírez, Eric Tomás | |
dc.creator | Flores Ramírez, Eric Tomás | |
dc.date.accessioned | 2024-03-20T21:52:35Z | - |
dc.date.available | 2024-03-20T21:52:35Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652 | - |
dc.description.abstract | The concern of various institutions by disputes at several schools in Mexico creates a serious question about how the Secretariat of Public Education faces problems of the behavior between teachers and students. This thesis approaches the status of the discipline in Mexican education and the indiscipline as the main disturber of school life. The case of teachers in the public elementary school Mexico-Japan facilitates to explain the disciplinary methods used in Mexican schools. | en |
dc.description.abstract | La preocupación de diversas instituciones por los conflictos suscitados en varias escuelas de México, genera un serio cuestionamiento sobre la forma en que la Secretaría de Educación Pública hace frente a los problemas de comportamiento entre docentes y estudiantes. En esta tesis se aborda el estatus de la disciplina en la educación mexicana y de la indisciplina como el perturbador principal de la convivencia escolar. El caso de los docentes de la primaria pública México – Japón permite esclarecer los métodos disciplinarios que utilizan en las escuelas mexicanas. | es_MX |
dc.format.extent | 1 recurso en línea (106 páginas) | |
dc.language.iso | spa | es_MX |
dc.publisher | Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | Desarrollo moral | |
dc.subject | Disciplina | |
dc.subject | Disciplina escolar | |
dc.subject | Indisciplina | |
dc.subject | Convivencia | |
dc.subject | Límites | |
dc.subject | Vigilancia | |
dc.subject | Coacción | |
dc.subject | Sujeción | |
dc.subject | Obediencia | |
dc.subject | Norma | |
dc.subject | Maestría | es_MX |
dc.subject | Desarrollo y Planeación de la Educación | es_MX |
dc.title | La disciplina escolar en México. El caso de la Escuela primaria pública México - Japón | |
dc.type | Thesis | |
Appears in Collections: | Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
cdt200324165341yysm.pdf | 457.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License