Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrnelas Navarro, Jesús Carlos
dc.contributor.authorFlores Ramírez, Eric Tomás
dc.creatorFlores Ramírez, Eric Tomás
dc.date.accessioned2024-03-20T21:52:35Z-
dc.date.available2024-03-20T21:52:35Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46652-
dc.description.abstractThe concern of various institutions by disputes at several schools in Mexico creates a serious question about how the Secretariat of Public Education faces problems of the behavior between teachers and students. This thesis approaches the status of the discipline in Mexican education and the indiscipline as the main disturber of school life. The case of teachers in the public elementary school Mexico-Japan facilitates to explain the disciplinary methods used in Mexican schools.en
dc.description.abstractLa preocupación de diversas instituciones por los conflictos suscitados en varias escuelas de México, genera un serio cuestionamiento sobre la forma en que la Secretaría de Educación Pública hace frente a los problemas de comportamiento entre docentes y estudiantes. En esta tesis se aborda el estatus de la disciplina en la educación mexicana y de la indisciplina como el perturbador principal de la convivencia escolar. El caso de los docentes de la primaria pública México – Japón permite esclarecer los métodos disciplinarios que utilizan en las escuelas mexicanas.es_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (106 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectDesarrollo moral
dc.subjectDisciplina
dc.subjectDisciplina escolar
dc.subjectIndisciplina
dc.subjectConvivencia
dc.subjectLímites
dc.subjectVigilancia
dc.subjectCoacción
dc.subjectSujeción
dc.subjectObediencia
dc.subjectNorma
dc.subjectMaestríaes_MX
dc.subjectDesarrollo y Planeación de la Educaciónes_MX
dc.titleLa disciplina escolar en México. El caso de la Escuela primaria pública México - Japón
dc.typeThesis
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt200324165341yysm.pdf457.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons