Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/47436

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZavala, Lauro
dc.contributor.authorGálvez Gómez, Vivian
dc.creatorGálvez Gómez, Vivian
dc.date.accessioned2024-07-25T15:32:03Z-
dc.date.available2024-07-25T15:32:03Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/47436-
dc.description.abstractThis work contains a model of film analysis that applies in some Mexican films of suspense and crime of the twenty-first century. Where the violence the irony and parody are demonstrating to transmit by this means of communication real events from the current Mexico. This work consists in four chapters. The first deals with the origin of the cinema of suspense and crime in Mexico which is complement with the use of suspense narrative, their strategies and type of suspense. Subsequently the second chapter defines the concepts of violence irony and parody, as well as arc represented in the cinema. The third chapter presents a microanalysis of three significant moments in the films of suspense with violence. The fourth chapter contains a microanalysis of the movies with irony and parody of the crime. Finally we add the conclusions of the research work as well as some annexes in showing the decoupages made the corpus.en
dc.description.abstractEste trabajo contiene un modelo de análisis cinematográfico, que se aplica a algunas películas mexicanas de suspenso y crimen del siglo XXI. En donde la violencia, la ironía y la parodia se manifiestan para trasmitir por este medio de comunicación hechos reales del México actual. El trabajo consta de cuatro capítulos, en el primero se aborda el origen del cine de suspenso y crimen en México, el cual se complementa con la utilización del suspenso narrativo, sus estrategias y tipos de suspenso. Posteriormente el segundo capitulo define los conceptos de violencia, ironía y parodia, así como la forma en que se representan en el cine. En el tercer capitulo se realiza un micro análisis de tres momentos significativos de las películas de suspenso con violencia. El cuarto capitulo contiene un micro análisis de las películas con ironía y parodia dcl crimen. Finalmente se agregan las conclusiones del trabajo de investigación así como algunos anexos en los que se muestran los decoupages realizados al corpus.es_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (95 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectComunicación Sociales_MX
dc.subjectLicenciaturaes_MX
dc.titleEl Cine Mexicano de Suspenso y Crimen en el Siglo XXI: La Representación de Violencia Ironía y Parodia
dc.typeReporte
Appears in Collections:Licenciatura en Comunicación Social

Files in This Item:
File SizeFormat 
cshCD250724103309qhrq.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons