Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/47340

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCortés Solís, Tomás
dc.contributor.advisorVillamil Uriarte, Raúl René
dc.contributor.advisorSolís Fernández, Ramón Yuder
dc.contributor.authorFlores Pensado, Lilian
dc.contributor.authorRojas González, Valeria
dc.contributor.authorOlivares Galicia, Ana Karen
dc.creatorFlores Pensado, Lilian
dc.creatorOlivares Galicia, Ana Karen
dc.creatorRojas González, Valeria
dc.date.accessioned2024-07-24T01:25:37Z-
dc.date.available2024-07-24T01:25:37Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/47340-
dc.description.abstractThe present work has the purpose of presenting how children with special educational needs are integrated in a school, in this case with the Autism Spectrum Disorder. The research is carried out at Colegio Giocosa with a group of second grade in elementary school, where through observation, play, drawing and activities the children allowed us to perceive the relationship with their peers, teachers and therapists. As well as interviews with the therapists close to children in order to know their role in the integration of the students. For this purpose, we used a qualitative methodology that allowed us to analyze the material obtained through the activities carried out with the group and the interviews with the school membersen
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene la finalidad de dar a conocer la forma en que dentro de una institución escolar se integran niños con necesidades educativas especiales, en este caso dentro del Trastorno del Espectro Autista. La investigación se lleva a cabo en el Colegio Giocosa con un grupo de segundo grado de primaria, en donde a partir de observación, juego, dibujo y actividades lúdicas los niños nos permitieron percibir la relación con sus iguales, profesores y terapeutas. Así como entrevistas con las terapeutas cercanas a los niños con la finalidad de conocer su función en la integración de los alumnos. Para ello, utilizamos una metodología cualitativa que nos permitió el análisis del material obtenido a través de las actividades realizadas con el grupo y las entrevistas al personal del Colegio.es_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (135 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectPsicologíaes_MX
dc.subjectLicenciaturaes_MX
dc.titleIntegración de niños con TEA en la institución escolar. Intervención en el Colegio Giocosa
dc.typeReporte
Appears in Collections:Licenciatura en Psicología

Files in This Item:
File SizeFormat 
cshCD230724202641zgld.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons