Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46085

Title: La educación en tiempos de pandemia. Emociones y percepciones en estudiantes de nivel medio superior y licenciatura
Other Titles: Education in times of pandemic. Emotions and perceptions in high school and university students
Authors: Ruán Salazar, Carlos A.
Díaz Lara, Hanna
Rodríguez García, Fernanda
Castillo Ontiveros, Reyna
Keywords: pandemia, estudiantes, emociones, aprendizaje, covid-19.
pandemic, students, emotions, learning, covid-19.
Issue Date: 28-Jun-2021
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Series/Report no.: Politics and Culture; No. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148
Política y Cultura; Núm. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148
Abstract: This article reports the results obtained in the research carried out during the pandemic produced by the SARS-CoV-2 or covid-19 virus, where the student sector was affected. This research focuses on the feelings and emotions resulting from confinement and online classes, as well as the difficulties and successes that arise in the implementation of this sudden teaching model in middle and upper-level students. Resulting in mostly obstacles and restrictions that disadvantage education in Mexico.
Se presentan los resultados obtenidos en la investigación realizada durante la pandemia producida por el virus SARS-CoV-2 o covid-19, donde se vio afectado el sector estudiantil. Esta investigación se enfoca en experiencias y vivencias resultantes del confinamiento y las clases en línea, así como las dificultades y aciertos que se presentan en la implementación de este repentino modelo de enseñanza en estudiantes de nivel medio y superior. Los resultados muestran en general obstáculos y restricciones que desfavorecen la educación en México.
Description: 
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1452
ISSN: 2954-4130
Other Identifiers: https://doi.org/10.24275/SJFF4067
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons