Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46085

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRuán Salazar, Carlos A.
dc.contributor.authorDíaz Lara, Hanna
dc.contributor.authorRodríguez García, Fernanda
dc.contributor.authorCastillo Ontiveros, Reyna
dc.creatorCastillo Ontiveros, Reyna-
dc.creatorDíaz Lara, Hanna-
dc.creatorRodríguez García, Fernanda-
dc.creatorRuán Salazar, Carlos A.-
dc.date2021-06-28-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:25:20Z-
dc.date.available2024-03-13T22:25:20Z-
dc.date.issued2021-06-28
dc.identifierhttps://doi.org/10.24275/SJFF4067
dc.identifier.issn2954-4130
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1452
dc.description
dc.description.abstractThis article reports the results obtained in the research carried out during the pandemic produced by the SARS-CoV-2 or covid-19 virus, where the student sector was affected. This research focuses on the feelings and emotions resulting from confinement and online classes, as well as the difficulties and successes that arise in the implementation of this sudden teaching model in middle and upper-level students. Resulting in mostly obstacles and restrictions that disadvantage education in Mexico.en-US
dc.description.abstractSe presentan los resultados obtenidos en la investigación realizada durante la pandemia producida por el virus SARS-CoV-2 o covid-19, donde se vio afectado el sector estudiantil. Esta investigación se enfoca en experiencias y vivencias resultantes del confinamiento y las clases en línea, así como las dificultades y aciertos que se presentan en la implementación de este repentino modelo de enseñanza en estudiantes de nivel medio y superior. Los resultados muestran en general obstáculos y restricciones que desfavorecen la educación en México.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1452/1408-
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2021 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 55 (2021): El SARS CoV-2 y la covid-19: balances preliminares de una pandemia; 121-148fr-FR
dc.source2954-4130-
dc.subjectpandemia, estudiantes, emociones, aprendizaje, covid-19.es-ES
dc.subjectpandemic, students, emotions, learning, covid-19.en-US
dc.titleLa educación en tiempos de pandemia. Emociones y percepciones en estudiantes de nivel medio superior y licenciaturaes_MX
dc.title.alternativeEducation in times of pandemic. Emotions and perceptions in high school and university studentsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons