Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36789

Title: Dallas buyers club: el cine como recurso pedagógico para el conocimiento del VIH
Authors: José Elías García Sánchez,
María García Moro,
Issue Date: 30-Oct-2015
Publisher: Versión. Estudios de Comunicación y Política
Series/Report no.: Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 36 (2015): No. 36: Públicos de cine; 167-177
Abstract: RESUMEN: A lo largo de este trabajo se aborda el interés sanitario, social y docente del cine comercial en la formación de diferentes colectivos. Se ha utilizado como modelo la película Dallas buyers club (2013) para poner de manifiesto los hechos más relevantes sobre el sida. A este respecto, se analiza el perfil de los personajes, relaciones interpersonales, la forma en que el protagonista afronta su enfermedad, los aspectos médicos, farmacológicos y legales de la misma, así como el estigma sociocultural que supone la infección por el VIH.
ABSTRACT: Along the following paper we present the sanitary, social and academic interest of commercial cinema on the training of different collectives. The film Dallas buyers club (2013) has been used as a model to show the most relevant facts of AIDS. Character’s profile, interpersonal relationships, protagonist’s way of confronting the disease, medical, pharmacological and legal aspects and the sociocultural stigma that HIV infection supposes had been analyzed.
Description: 
URI: https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/621
ISSN: 0188-8242
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36789
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons