Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36744

Title: Crowdsourcing: el público como compositor de música
Authors: Sonia Díez Lecumberri,
Issue Date: 3-Dec-2013
Publisher: Versión. Estudios de Comunicación y Política
Series/Report no.: Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 32 (2014): No. 32: Democracias: balance y prospectivas; 22-28
Abstract: En este ensayo se reflexiona sobre la composición musical de forma colectiva, según el proceso de crowdsourcing, que ha dado lugar a la aparición de páginas web como Talenhouse o Indabamusic. Las principales repercusiones apuntan a la disolución de los límites entre músico aficionado y profesional, así como el aumento en la participación de los internautas en la creatividad musical. Las propuestas de crowdsourcing permiten a los músicos con diferentes niveles de profesionalización hacer públicas sus creaciones musicales o colaborar en composiciones conjuntas, haciendo uso de la “creatividad colectiva”, a través de herramientas globales facilitadas por la web.
This paper reflects on musical collective composition, as the process of crowdsourcing, which has led to emergence some websites like Talenthouse or Indabamusic. The main repercussions points to the dissolution of boundaries between professional and amateur musician, as well as the increased the surfer´s participation in musical creativity. Creative invites of crowdsourcing allows professional or amateurs musicians to promote their musical creations and collaborate in common compositions, through global web tools.
Description: 
URI: https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/576
ISSN: 0188-8242
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36744
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons