Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36343

Title: De la gratificación al uso social de la red
Authors: Vilches, Lorenzo
Issue Date: 21-May-2007
Publisher: Versión. Estudios de Comunicación y Política
Series/Report no.: Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 12 (2007): No. 12: Los escenarios de las nuevas tecnologías; 15-39
Abstract: In the last 50 years great technological and cultural changes have taken place at a rhythm that had never happened in previous years. In the last decades new media appeared which are now considered classic and are characterized by an asymmetric converge. This new encounter amongst technologies has produced important cultural changes, some of which are analyzed here. In this paper the process of encounter between the technologies of television and the internet, the theory of gratifications and the social and cultural interaction promoted by the web in relation to education.
En los últimos 50 años se han llevado a cabo grandes transformaciones tecnológicas y culturales a un ritmo que nunca había acaecido en los siglos anteriores. En estos mismos años han visto la luz medios de comunicación que ahora ya consideramos clásicos y que se encuentran sometidos a una gran convergencia asimétrica. Este encuentro entre tecnologías produce efectos culturales importantes, entre los cuales analizamos aquí algunos de ellos. Se examina el proceso de encuentro entre las tecnologías de la televisión y de internet, la convergencia y divergencia entre las teorías de la gratificacción y la efectiva interacción social y cultural promovida por la red internet en relación con la educación.
Description: 
URI: https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/177
ISSN: 0188-8242
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36343
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons