Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36343

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVilches, Lorenzo
dc.creatorVilches, Lorenzo-
dc.date2007-05-21-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:15:48Z-
dc.date.available2022-10-05T00:15:48Z-
dc.date.issued2007-05-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36343
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/177
dc.description
dc.description.abstractIn the last 50 years great technological and cultural changes have taken place at a rhythm that had never happened in previous years. In the last decades new media appeared which are now considered classic and are characterized by an asymmetric converge. This new encounter amongst technologies has produced important cultural changes, some of which are analyzed here. In this paper the process of encounter between the technologies of television and the internet, the theory of gratifications and the social and cultural interaction promoted by the web in relation to education.en-US
dc.description.abstractEn los últimos 50 años se han llevado a cabo grandes transformaciones tecnológicas y culturales a un ritmo que nunca había acaecido en los siglos anteriores. En estos mismos años han visto la luz medios de comunicación que ahora ya consideramos clásicos y que se encuentran sometidos a una gran convergencia asimétrica. Este encuentro entre tecnologías produce efectos culturales importantes, entre los cuales analizamos aquí algunos de ellos. Se examina el proceso de encuentro entre las tecnologías de la televisión y de internet, la convergencia y divergencia entre las teorías de la gratificacción y la efectiva interacción social y cultural promovida por la red internet en relación con la educación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/177/176-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 12 (2007): No. 12: Los escenarios de las nuevas tecnologías; 15-39es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 12 (2007): No. 12: Los escenarios de las nuevas tecnologías; 15-39es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleDe la gratificación al uso social de la redes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons