Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36030

Title: Reflexiones sobre el pensamiento de Edgar Morin
Authors: Juárez Núñez, José Manuel
Pierdant Rodríguez, Albert Isaac
Gómez Malagón, Guadalupe
Castillo Meraz, Rosalía
Gaspar Gutiérrez, Juan
Suárez Burgos, Amanda
López Pérez, Lourdes
Miranda, Patricia
González, Juan José
Issue Date: 27-Nov-2013
Publisher: Veredas: Journal of Sociological Thought
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico
Veredas: Journal de la pensée sociologique
Series/Report no.: Veredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Veredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Abstract: El pensamiento educativo de Edgar Morin, siguiendo su paradigma, resulta complejo no sólo para su estudio, sino principalmente para su implementación, en una sociedad que no ha modificado sus formas de pensar, de actuar y de conducir la vida social y ejercer el poder público. De ahí que la reflexión sobre las propuestas educativas y las posibilidades de realización sea necesaria para tratar de renovar el pensamiento, las prácticas del ejercicio profesional y la formación de los maestros. Sin ello no hay posibilidad de transformar ni la educación ni el pensamiento. De aquí la importancia de una reflexión seria sobre el alcance de estas propuestas.
Following the paradigms of the educational philosophy of Edgar Morin is complex not only as an object of study, but principally for its implementation in a society that has not changed its ways of thinking, of acting and of con social life and exercising public power. Thus there is a need to reflect on these educational proposals and the possibilities for their implementation to try to revitalize teachers’ thinking, professional practices and training. Without this there is no possibility of transforming education or thought; hence the importance of a serious reflection on the scope of these proposals.
Description: 
URI: https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/508
ISSN: 1665-1537
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36030
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons