Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36030
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36030
Title: | Reflexiones sobre el pensamiento de Edgar Morin |
Authors: | Juárez Núñez, José Manuel Pierdant Rodríguez, Albert Isaac Gómez Malagón, Guadalupe Castillo Meraz, Rosalía Gaspar Gutiérrez, Juan Suárez Burgos, Amanda López Pérez, Lourdes Miranda, Patricia González, Juan José |
Issue Date: | 27-Nov-2013 |
Publisher: | Veredas: Journal of Sociological Thought Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico Veredas: Journal de la pensée sociologique |
Series/Report no.: | Veredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141 Veredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141 |
Abstract: | El pensamiento educativo de Edgar Morin, siguiendo su paradigma, resulta complejo no sólo para su estudio, sino principalmente para su implementación, en una sociedad que no ha modificado sus formas de pensar, de actuar y de conducir la vida social y ejercer el poder público. De ahí que la reflexión sobre las propuestas educativas y las posibilidades de realización sea necesaria para tratar de renovar el pensamiento, las prácticas del ejercicio profesional y la formación de los maestros. Sin ello no hay posibilidad de transformar ni la educación ni el pensamiento. De aquí la importancia de una reflexión seria sobre el alcance de estas propuestas. Following the paradigms of the educational philosophy of Edgar Morin is complex not only as an object of study, but principally for its implementation in a society that has not changed its ways of thinking, of acting and of con social life and exercising public power. Thus there is a need to reflect on these educational proposals and the possibilities for their implementation to try to revitalize teachers’ thinking, professional practices and training. Without this there is no possibility of transforming education or thought; hence the importance of a serious reflection on the scope of these proposals. |
Description: | |
URI: | https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/508 |
ISSN: | 1665-1537 |
Other Identifiers: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36030 |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License