Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35881

Title: Educación en tiempos de cultura digital y transparencia
Authors: Martínez Noriega, Dulce A.
Sánchez Martínez, José Alberto
Issue Date: 2-Mar-2016
Publisher: Veredas: Journal of Sociological Thought
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico
Veredas: Journal de la pensée sociologique
Series/Report no.: Veredas: Journal of Sociological Thought; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48
Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48
Abstract: transparency, digital culture and education are the three principal topics of this paper. It explore the possibilities of the transparency in a digital culture, where the transparency has become a definition linked to the construction of democracy, but also with political value. The point of view of this work, propose that the origin of digital culture brings a complexity in the way of understand the transparency in practice and that could affect the ways and use of get in to the education
transparencia, cultura digital y educación son los tres núcleos que demarcan este trabajo. Se exploran las posibilidades de la transparencia en un contexto de cultura digital muy álgido, donde la transparencia se ha constituido en una definición colindante con la construcción de democracia, pero también de valor político. El enfoque que se aborda postula que la emergencia de la cultura digital reticular complejiza en entendimiento de la transparencia en la práctica y que eso llega a afectar las formas y los modos de introducirse en la educación.
Description: 
URI: https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/359
ISSN: 1665-1537
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35881
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons