Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35881
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35881
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Martínez Noriega, Dulce A. | |
dc.contributor.author | Sánchez Martínez, José Alberto | |
dc.creator | Sánchez Martínez, José Alberto | - |
dc.creator | Martínez Noriega, Dulce A. | - |
dc.date | 2016-03-02 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T00:13:01Z | - |
dc.date.available | 2022-10-05T00:13:01Z | - |
dc.date.issued | 2016-03-02 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35881 | |
dc.identifier.issn | 1665-1537 | |
dc.identifier.uri | https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/359 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | transparency, digital culture and education are the three principal topics of this paper. It explore the possibilities of the transparency in a digital culture, where the transparency has become a definition linked to the construction of democracy, but also with political value. The point of view of this work, propose that the origin of digital culture brings a complexity in the way of understand the transparency in practice and that could affect the ways and use of get in to the education | en-US |
dc.description.abstract | transparencia, cultura digital y educación son los tres núcleos que demarcan este trabajo. Se exploran las posibilidades de la transparencia en un contexto de cultura digital muy álgido, donde la transparencia se ha constituido en una definición colindante con la construcción de democracia, pero también de valor político. El enfoque que se aborda postula que la emergencia de la cultura digital reticular complejiza en entendimiento de la transparencia en la práctica y que eso llega a afectar las formas y los modos de introducirse en la educación. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Veredas: Journal of Sociological Thought | en-US |
dc.publisher | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico | es-ES |
dc.publisher | Veredas: Journal de la pensée sociologique | fr-FR |
dc.relation | https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/359/355 | - |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Journal of Sociological Thought; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Veredas: Journal of Sociological Thought; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | en-US |
dc.source | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | es-ES |
dc.source | Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 33-48 | fr-FR |
dc.source | 1665-1537 | - |
dc.title | Educación en tiempos de cultura digital y transparencia | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License