Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35272

Title: La asunción del lugar de Sujeto supuesto Saber en el careo con El malestar en la educación
Authors: Gibrán Larrauri Olguín,
José Samuel Martínez López,
Issue Date: 15-Mar-2010
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 31: Subjetividades juveniles, riesgo y creación; 129-167
Abstract: Because of the many techno-cultural changes that have occurred in recent years, many academic are experiencing, in relation with the circulation of knowledge and performance of their students in the classroom, a strange sense of bewilderment, distress and crisis. Stressing that psychoanalysis can provide a very fertile angle to address some of the most pressing situations that arise in the classroom, in this paper we reflect about the different psychic elements that every university professor, to face with fortitude the experience of the current malaise in education, should consider when taking up his inevitable place Subject supposed Knowledge.
En razón de los múltiples cambios tecno-culturales que se han presentado en los últimos años, muchos profesores universitarios están experimentando, con respecto a la circulación del saber y al desempeño de sus alumnos en el aula, una extraña sensación de desconcierto, desazón y crisis. Destacando que el psicoanálisis puede brindar un ángulo muy fértil para abordar algunas de las más acuciantes situaciones que se presentan en el aula, en este ensayo nos avocamos a reflexionar los distintos elementos psíquicos que todo profesor universitario, para enfrentar con entereza la experiencia del actual malestar en la educación, debería de considerar a la hora de asumir su inevitable lugar de Sujeto supuesto Saber (sss).
Description: 
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/533
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35272
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons