Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35272

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGibrán Larrauri Olguín,
dc.contributor.authorJosé Samuel Martínez López,
dc.creatorGibrán Larrauri Olguín,-
dc.creatorJosé Samuel Martínez López,-
dc.date2010-03-15-
dc.date.issued2010-03-15
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35272
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/533
dc.description
dc.description.abstractBecause of the many techno-cultural changes that have occurred in recent years, many academic are experiencing, in relation with the circulation of knowledge and performance of their students in the classroom, a strange sense of bewilderment, distress and crisis. Stressing that psychoanalysis can provide a very fertile angle to address some of the most pressing situations that arise in the classroom, in this paper we reflect about the different psychic elements that every university professor, to face with fortitude the experience of the current malaise in education, should consider when taking up his inevitable place Subject supposed Knowledge.en-US
dc.description.abstractEn razón de los múltiples cambios tecno-culturales que se han presentado en los últimos años, muchos profesores universitarios están experimentando, con respecto a la circulación del saber y al desempeño de sus alumnos en el aula, una extraña sensación de desconcierto, desazón y crisis. Destacando que el psicoanálisis puede brindar un ángulo muy fértil para abordar algunas de las más acuciantes situaciones que se presentan en el aula, en este ensayo nos avocamos a reflexionar los distintos elementos psíquicos que todo profesor universitario, para enfrentar con entereza la experiencia del actual malestar en la educación, debería de considerar a la hora de asumir su inevitable lugar de Sujeto supuesto Saber (sss).es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/533/530-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 31: Subjetividades juveniles, riesgo y creación; 129-167es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 31: Subjetividades juveniles, riesgo y creación; 129-167en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 31: Subjetividades juveniles, riesgo y creación; 129-167es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleLa asunción del lugar de Sujeto supuesto Saber en el careo con El malestar en la educaciónes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons