Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33691
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33691
Title: | Lingüística y formación profesional |
Authors: | García García, Lucina |
Issue Date: | 21-May-2013 |
Publisher: | División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco |
Series/Report no.: | REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46 Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46 REencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46 |
Abstract: | The following text is a reflection from my experience as a teacher of Native Education Degree at UPN-Ajusco. Throughout the document I make considerations about the relevance of including linguistic content in the professional training in the field of Bilingual Intercultural Education and I particularly emphasize on the perspective from which such contents must be worked. At this point I affirm that is from applied linguistics where we should consider working with linguistics elements, that such perspective to be handle as a methodology, but also from its social extension, considered at Curricular Plan of Native Education Degree at Universidad Pedagógica Nacional. El siguiente texto es una reflexión a partir de mi experiencia como profesora de la Licenciatura en Educación indígena de la UPN-Ajusco. A lo largo del documento hago consideraciones sobre la pertinencia de incluir contenidos lingüísticos en la formación de profesionales en el campo de la educación Intercultural Bilingüe y enfatizo la perspectiva desde la cual deben trabajarse dichos contenidos. Desde esta óptica, afirmo que es desde la lingüística aplicada que se debe considerar el trabajo con los elementos lingüísticos y que, dicha perspectiva, debemanejarse como metodología, retomando su dimensión social, perspectiva considerada en el Plan Curricular de la Licenciatura en Educación Indígena que se imparte en la Universidad Pedagógica Nacional. |
Description: | |
URI: | https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/824 |
ISSN: | 2448-6647 |
Other Identifiers: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33691 |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License