Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33691

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarcía García, Lucina
dc.creatorGarcía García, Lucina-
dc.date2013-05-21-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:55:26Z-
dc.date.available2022-10-04T22:55:26Z-
dc.date.issued2013-05-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33691
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/824
dc.description
dc.description.abstractThe following text is a reflection from my experience as a teacher of Native Education Degree at UPN-Ajusco. Throughout the document I make considerations about the relevance of including linguistic content in the professional training in the field of Bilingual Intercultural Education and I particularly emphasize on the perspective from which such contents must be worked. At this point I affirm that is from applied linguistics where we should consider working with linguistics elements, that such perspective to be handle as a methodology, but also from its social extension, considered at Curricular Plan of Native Education Degree at Universidad Pedagógica Nacional.en-US
dc.description.abstractEl siguiente texto es una reflexión a partir de mi experiencia como profesora de la Licenciatura en Educación indígena de la UPN-Ajusco. A lo largo del documento hago consideraciones sobre la pertinencia de incluir contenidos lingüísticos en la formación de profesionales en el campo de la educación Intercultural Bilingüe y enfatizo la perspectiva desde la cual deben trabajarse dichos contenidos. Desde esta óptica, afirmo que es desde la lingüística aplicada que se debe considerar el trabajo con los elementos lingüísticos y que, dicha perspectiva, debemanejarse como metodología, retomando su dimensión social, perspectiva considerada en el Plan Curricular de la Licenciatura en Educación Indígena que se imparte en la Universidad Pedagógica Nacional.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/824/824-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 40-46fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLingüística y formación profesionales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons