Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33689

Title: Bilingüismo y Educación Indígena
Authors: Cárdenas Pérez, Elena
Issue Date: 21-May-2013
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Series/Report no.: REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30
REencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30
Abstract: The article talks about the bilingualism of students entering the Bachelor of Indigenous Education, and some of the most common strategies used to grabbing a second language. At first, we discuss the different concepts that over time have developed on bilingualism and complexity. The issue of bilingualism is complicated, among other reasons, because its development is determined largely by the asymmetrical relationship that is established between the Spanish and indigenous languages in Mexico.
El artículo habla sobre el bilingüismo de los estudiantes que ingresan a la Licenciatura en Educación Indígena y algunas de las estrategias más comunes que utilizan para la apropiación de una segunda lengua. En un primer momento, se comentan los diferentes conceptos que a lo largo del tiempo se han elaborado sobre el bilingüismo y su complejidad. El tema es complicado, entre otras razones, porque su desarrollo se determina en gran medida por la relación asimétrica que se establece entre el español y las lenguas indígenas en México.
Description: 
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/822
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33689
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons