Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33689

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCárdenas Pérez, Elena
dc.creatorCárdenas Pérez, Elena-
dc.date2013-05-21-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:55:26Z-
dc.date.available2022-10-04T22:55:26Z-
dc.date.issued2013-05-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33689
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/822
dc.description
dc.description.abstractThe article talks about the bilingualism of students entering the Bachelor of Indigenous Education, and some of the most common strategies used to grabbing a second language. At first, we discuss the different concepts that over time have developed on bilingualism and complexity. The issue of bilingualism is complicated, among other reasons, because its development is determined largely by the asymmetrical relationship that is established between the Spanish and indigenous languages in Mexico.en-US
dc.description.abstractEl artículo habla sobre el bilingüismo de los estudiantes que ingresan a la Licenciatura en Educación Indígena y algunas de las estrategias más comunes que utilizan para la apropiación de una segunda lengua. En un primer momento, se comentan los diferentes conceptos que a lo largo del tiempo se han elaborado sobre el bilingüismo y su complejidad. El tema es complicado, entre otras razones, porque su desarrollo se determina en gran medida por la relación asimétrica que se establece entre el español y las lenguas indígenas en México.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/822/822-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 66 (24): No. 66, Cultura, intercultura y educación superior; 24-30fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleBilingüismo y Educación Indígenaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons