Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33673

Title: Compromiso docente con el Químico Farmacéutico Industrial del Instituto Politécnico Nacional
Authors: Dávalos Valle, Hortencia Noemí
Astudillo Vázquez, Adela
Cabello Bonilla, Víctor
Issue Date: 29-Aug-2012
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Series/Report no.: REencuentro. Analysis of university problems; No 64 (2012): No. 64, Pensadores sociales y educación superior; 46-54
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 64 (2012): No. 64, Pensadores sociales y educación superior; 46-54
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 64 (2012): No. 64, Pensadores sociales y educación superior; 46-54
Abstract: Se analizó información sobre las tendencias internacionales en educación superior, su relación con la Licenciatura de Químico Farmacéutico Industrial del Instituto Politécnico Nacional y conceptos fundamentales que inciden en la docencia. Se encontró que aun cuando las políticas actuales en la educación superior en México están bajo las recomendaciones de organismos internacionales, se requiere preservar la calidad académica de la licenciatura mencionada; se incorporan conceptos alternativos de reconocidos educadores. Se concluyó que es necesario realizar una práctica docente comprometida, que propicie el incremento de las capacidades de reflexión, razonamiento, crítica y análisis, en el egresado de Químico Farmacéutico Industrial.
An information analysis was conducted concerning International trends in higher education, its relationship with the Bachelor degree of Industrial Pharmaceutical Chemistry offered by the Instituto Politécnico Nacional, as well as fundamental concepts that affect teaching. It was found that even if Mexico’s current policies on higher education are under the recommendations of international organizations, preserving the academic quality of the mentioned degree is necessary, alternative concepts by renowned educators are incorporated. In conclusion, it is important to implement a committed teaching practice, conducive to enhancing the capacities for reflection, reasoning, criticizing and analysis in the graduate from Industrial Pharmaceutical Chemistry.
Description: 
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/806
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33673
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons