Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301
Title: | Las fuentes del aprendizaje en ambientes virtuales educativos |
Authors: | Ángel Herrera Batista, Lorenzo Miguel |
Issue Date: | 22-Nov-2006 |
Publisher: | División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco |
Series/Report no.: | REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 REencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 |
Abstract: | In cognitive psychology, learning is defined as changes in the intellectual structure of an individual. Piaget described the processes of assimilation and accommodation, using them to explain how a person is able to modify conceptual structures and thus learn. The development of new communication and interaction technologies necessitate a redefinition of these processes. This article describes an approach to the problem of learning through computers from a cognitive perspective. Desde el punto de vista de la psicología cognitiva, el aprendizaje se define como cambios en las estructuras intelectuales del individuo. Piaget describió los procesos de asimilación y acomodación para explicar cómo es que un individuo logra modificar sus estructuras conceptuales y con ello, aprender, sin embargo, con el desarrollo de las nuevas tecnologías de comunicación e interacción, es necesario redefinir estos procesos. En este trabajo se presenta una aproximación al problema del aprendizaje mediado por computadora desde una perspectiva cognitiva. |
Description: | |
URI: | https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/434 |
ISSN: | 2448-6647 |
Other Identifiers: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301 |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License