Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ángel Herrera Batista, Lorenzo Miguel | |
dc.creator | Ángel Herrera Batista, Lorenzo Miguel | - |
dc.date | 2006-11-22 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-04T22:53:53Z | - |
dc.date.available | 2022-10-04T22:53:53Z | - |
dc.date.issued | 2006-11-22 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33301 | |
dc.identifier.issn | 2448-6647 | |
dc.identifier.uri | https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/434 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | In cognitive psychology, learning is defined as changes in the intellectual structure of an individual. Piaget described the processes of assimilation and accommodation, using them to explain how a person is able to modify conceptual structures and thus learn. The development of new communication and interaction technologies necessitate a redefinition of these processes. This article describes an approach to the problem of learning through computers from a cognitive perspective. | en-US |
dc.description.abstract | Desde el punto de vista de la psicología cognitiva, el aprendizaje se define como cambios en las estructuras intelectuales del individuo. Piaget describió los procesos de asimilación y acomodación para explicar cómo es que un individuo logra modificar sus estructuras conceptuales y con ello, aprender, sin embargo, con el desarrollo de las nuevas tecnologías de comunicación e interacción, es necesario redefinir estos procesos. En este trabajo se presenta una aproximación al problema del aprendizaje mediado por computadora desde una perspectiva cognitiva. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco | es-ES |
dc.relation | https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/434/434 | - |
dc.relation.ispartofseries | REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | REencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | es_MX |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | REencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | en-US |
dc.source | Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | es-ES |
dc.source | REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74 | fr-FR |
dc.source | 2448-6647 | - |
dc.title | Las fuentes del aprendizaje en ambientes virtuales educativos | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License