Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32723

Title: Avances y retrocesos de la evaluación en México. La perspectiva de los evaluadores
Authors: Conde Bonfil, Carola
Issue Date: 9-Jun-2017
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Series/Report no.: Politics and Culture; No 47 (2017): No. 47: Evaluación de políticas y programas públicos; 9-40
Política y Cultura; Núm. 47 (2017): No. 47: Evaluación de políticas y programas públicos; 9-40
Politique et culture; No 47 (2017): No. 47: Evaluación de políticas y programas públicos; 9-40
Abstract: In a few years, it has radically changed the culture of evaluation among public servants. However, not all aspects that are related to this subject have advanced as well. Therefore, the aim of this paper is to analyze the relevant moments in the “history†of the evaluation to government programs in Mexico, the items that –since the perspective of an evaluation team– constitute progress (although some are only partial) and setbacks (or very limited progress) and, in conclusion, what we consider that is necessary to be done.
La cultura de la evaluación ha cambiado radicalmente los últimos años entre los servidores públicos. No obstante, no en todos los aspectos que se vinculan con esta temática se ha avanzado de igual manera. Por ello, el objetivo de este artículo consiste en analizar los momentos relevantes en la ?historia? de la evaluación a programas gubernamentales en México, los rubros que ?desde la perspectiva de un equipo evaluador? constituyen avances (aunque algunos son sólo parciales) y retrocesos (o avances limitados) y, a manera de conclusión, lo que consideramos que falta por hacer.
Description: 
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1316
ISSN: 0188-7742
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32723
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons