Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32282
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32282
Title: | Interculturalidad, educación y política en América Latina |
Authors: | Comboni Salinas, Sonia |
Issue Date: | 30-Oct-2007 |
Publisher: | Politics and Culture Política y Cultura Politique et culture |
Series/Report no.: | Politics and Culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287 Política y Cultura; Núm. 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287 Politique et culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287 |
Abstract: | Las políticas de homogeneización y asimilación cultural aplicadas en las escuelas de los diversos países latinoamericanos han dado como resultado una trayectoria escolar caracterizada por el fracaso escolar especialmente en las poblaciones indígenas del continente. La interculturalidad se analiza como una alternativa en la construcción de una comunicación educativa más fluida y simétrica que responde de manera más adecuada a la realidad profundamente heterogénea y desigual de nuestro continente, es decir, una educación enraizada en y a partir de la propia cultura, que promueva un diálogo crítico y creativo entre tradiciones culturales diferentes. The cultural assimilation and homogenition policies carried out by schools in Latin American, has given as a result an educational history characterized by educational failure, especially among the continent’s Indian population. Interculturality is analyzed as an alternative in the construction of a more fluid and symmetric educational communication, so as to have a more adequate response to the profoundly heterogeneous and unequal reality of our continent, in other words an education constructed from and within our own culture. |
Description: | |
URI: | https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/875 |
ISSN: | 0188-7742 |
Other Identifiers: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32282 |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License