Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22912
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22912
Title: | La Educación Ambiental de Adultos |
Other Titles: | Evaluación del Modelo Instituto para la Educación de las Personas Jóvenes y Adultas de Aguascalientes |
Authors: | Serrano Alejandri, Claudia Yolanda |
Asesor(es): | Góngora Soberanes, Patricia Janette |
Keywords: | Desarrollo y Planeación de la Educación Maestría |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco |
Abstract: | El objetivo de esta tesis es analizar y medir desde una perspectiva cualitativa la apropiación y modificación de los saberes ambientales, valorativos y prácticos de los adultos a partir del módulo ambiental propuesto por el Instituto Nacional para la Educación de las Personas Jóvenes y Adultas de Aguascalientes. Por medio de la elaboración y aplicación de una entrevista semiestructurada, los resultados develan que las actitudes de los asesorados están vinculadas al razonamiento moral esencialmente desde su componente cognitivo. Así mismo la diferenciación de las actitudes está dada por la mayor incidencia en las actitudes de los factores afectivos y de influencia social. El personalizar los problemas ambientales y sociales abre la posibilidad de realizar acciones en pro del ambiente. ----- The purpose of this dissertation is to analyze and measure from a qualitative perspective the appropriation and modification of environmental, evaluative and practical knowledge of adults according to the environmental module proposed by the National Institute for the Education of Youth and Adult from Aguascalientes. Through the development and implementation of a semi-structured interview, the results reveal that the attitudes of consultees are linked to moral reasoning essentially from their cognitive component. Likewise, the differentiation of attitudes is given by the greater impact on the attitudes of affective factors and social influence. Personalizing the environmental and social problems opens the possibility of actions for the environment. |
URI: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22912 |
Appears in Collections: | Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
cdt261121124703nvls.pdf | Tesis | 873.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License