Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22855

Title: Mercados de dos lados y competencia entre plataformas
Authors: Díaz González, Josafath Ernesto
Asesor(es): Zurita González, Jesús
Keywords: Maestría
Ciencias Económicas
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
Abstract: El objetivo del trabajo es plantear una posible ruta de investigación en torno a la regulación de un mercado de dos lados: la industria de servicio de televisión restringida en México. La propuesta plantea la construcción de un modelo de mercado de dos lados con un mecanismo de elección para un grupo de usuarios finales con respecto a las plataformas, y con ello abonar a un mayor entendimiento de este tipo de mercados y mejorar su regulación.-------The aim of this work is to design a possible investigation path regarding the regulation of a two-sided market: the Mexican cable TV industry. The proposal considers building a model of a two-sided market with a platforms choice mechanism for a final users group, and thereby contributing to a greater understanding of the type of markets and to improve its regulation.
URI: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22855
Appears in Collections:Maestría en Ciencias Económicas

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt030821140516pcxh.pdf337.05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons