Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/51023
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/51023
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pérez Lagos, Camila | |
dc.creator | Pérez Lagos, Camila | - |
dc.date | 2018-04-30 | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-18T00:49:44Z | - |
dc.date.available | 2025-01-18T00:49:44Z | - |
dc.date.issued | 2018-04-30 | |
dc.identifier | https://doi.org/10.24275/SDUI3813 | |
dc.identifier.issn | 2954-4130 | |
dc.identifier.uri | https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1343 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | This article addresses the representation of the public’s participation on the chilean theatre cultural policy. Drawing from French discourse analysis and particularly institutional discourse analysis two aspects are explored: a) speech acts and b) the circulation of discourses. This study concludes that the commitment acts between state and citizenship have a fragile illocutionary force in regard to participation. In addition, the public is identified as a consumer, represented by the circulation of a neoliberal discourse through word choices such as industry and cultural consumption. | en-US |
dc.description.abstract | El presente artículo trata sobre la representación de la participación del público en la política cultural chilena sobre teatro. Desde la perspectiva del análisis del discurso francés, y en particular del análisis del discurso institucional, se analizaron dos aspectos: a) los actos de habla y b) la circulación de discursos. El estudio concluyó que los actos compromisorios entre Estado y ciudadanía tienen una fuerza ilocutiva frágil en materia de participación; además, el público se identifica como un consumidor, representado por medio de la circulación de un discurso neoliberal a partir de nominaciones como industria y consumo cultural. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Politics and Culture | en-US |
dc.publisher | Política y Cultura | es-ES |
dc.publisher | Politique et culture | fr-FR |
dc.relation | https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1343/1318 | - |
dc.relation.ispartofseries | Politics and Culture; No. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Política y Cultura; Núm. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Política y Cultura | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Politics and Culture; No. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27 | en-US |
dc.source | Política y Cultura; Núm. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27 | es-ES |
dc.source | Politique et culture; No 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27 | fr-FR |
dc.source | 2954-4130 | - |
dc.source | 0188-7742 | - |
dc.subject | política cultural | es-ES |
dc.subject | análisis del discurso | es-ES |
dc.subject | públicos de la cultura | es-ES |
dc.subject | discurso institucional | es-ES |
dc.subject | fuerza ilocutiva | es-ES |
dc.title | La participación cultural. Análisis del discurso de la política cultural chilena sobre teatro | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License