Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46732

Title: El docente presencial ante el umbral de la educación en línea. Estudio de caso en el Bachillerato B@UNAM.
Authors: Muñiz Colunga, Arturo
Asesor(es): Pérez Expósito, Leonel
Keywords: Maestría
Desarrollo y Planeación de la Educación
Issue Date: 2013
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
Abstract: This research presents the characteristics of the transition of face to face teachers to distance education through dialogue between the concept of teacher knowledge and the concept of competences it aim to know if the expertise and knowledge of classroom teachers extract contributes to a more organic integration to distance education. Analyzes different factors such as age and training of teachers, in addition to deepening the communication they have with their students, to contextualize and uncover what skills are critical in this process.
Esta investigación presenta las características de la transición de los profesores de experiencia presencial hacia la educación a distancia a través del diálogo entre el concepto de saberes docentes y el concepto de competencias. Tiene el objetivo de conocer si la experiencia y conocimientos de los profesores de extracto presencial coadyuvan a una integración más orgánica a la educación a distancia. Analiza diversos factores como la edad y la formación profesional además de profundizar en la comunicación establecida con sus alumnos, para contextualizar y develar qué habilidades resultan determinantes en este proceso
URI: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46732
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt260324211413hzwl.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons