Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46076

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBermeo Yaffar, Faridy
dc.contributor.authorLuna Nemecio, Josemanuel
dc.creatorBermeo Yaffar, Faridy-
dc.creatorLuna Nemecio, Josemanuel-
dc.date2020-12-28-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:25:18Z-
dc.date.available2024-03-13T22:25:18Z-
dc.date.issued2020-12-28
dc.identifierhttps://doi.org/10.24275/VPVW6914
dc.identifier.issn2954-4130
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1443
dc.description
dc.description.abstractThe study analyzed the characteristics of the didactic strategy called “Elaboration of projects with a socioformative approach”, in order to face the didactic challenges within the field of mathematical thinking. The methodology consisted of a documentary study supported by the categories of analysis that make up the conceptual cartography, for which a review was carried out in primary and secondary sources of the concept of projects under the socioformative approach. The results obtained when carrying out this project were that the students were able to give a solution proposal to a problem extracted from their own real context, which exponentially increased their motivation, commitment, responsibility, solidarity, towards society. The study concludes that carrying out training projects based on the socioformative approach achieved greater student satisfaction in relation to other generations where a traditionalist methodology was used. A research work was developed, entrepreneurship increased since the students identified, argued, interpreted and proposed the resolution of the context problem.en-US
dc.description.abstractAnálisis de las características de la estrategia didáctica llamada “Elaboración de proyectos con enfoque socioformativo”, con el fin de afrontar los retos didácticos en el campo del pensamiento matemático. La metodología consistió en un estudio documental con el apoyo de las categorías de análisis que conforman la cartografía conceptual, por lo que se realizó una revisión en fuentes primarias y secundarias del concepto de proyectos con el enfoque socioformativo. Al realizar este proyecto los alumnos lograron dar una propuesta de solución a una problemática extraída de su propio contexto real, lo que elevó de manera exponencial su motivación, compromiso, responsabilidad, solidaridad, para con la sociedad. El estudio concluye que la realización de proyectos formativos basados en el enfoque socioformativo logró mayor satisfacción de los estudiantes en relación con otras generaciones donde se utilizó una metodología tradicionalista. Se desarrolló un trabajo de investigación y aumentó el emprendimiento ya que los estudiantes identificaron, argumentaron, interpretaron y propusieron la resolución a problemas del contexto.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1443/1397-
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 54 (2020): Lo religioso en el mundo contemporáneo; 215-233es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No. 54 (2020): Lo religioso en el mundo contemporáneo; 215-233es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2020 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No. 54 (2020): Lo religioso en el mundo contemporáneo; 215-233en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 54 (2020): Lo religioso en el mundo contemporáneo; 215-233es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 54 (2020): Lo religioso en el mundo contemporáneo; 215-233fr-FR
dc.source2954-4130-
dc.subjectaprendizaje, estrategia, gestión del conocimiento, proyectos, sociedad del conocimiento, socioformaciónes-ES
dc.subjectlearning, projects, socioformation, strategy, knowledge management, knowledge societyen-US
dc.titleSocioformación y pensamiento matemático. Cartografía conceptual sobre el aprendizaje por proyectoses_MX
dc.title.alternativeSocioformation and mathematical thinking. Conceptual cartography on project learningen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons