Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/46006

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPérez Lagos, Camila
dc.creatorPérez Lagos, Camila-
dc.date2018-04-30-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:25:12Z-
dc.date.available2024-03-13T22:25:12Z-
dc.date.issued2018-04-30
dc.identifierhttps://doi.org/10.24275/SDUI3813
dc.identifier.issn2954-4130
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1343
dc.description
dc.description.abstractThis article addresses the representation of the public’s participation on the chilean theatre cultural policy. Drawing from French discourse analysis and particularly institutional discourse analysis two aspects are explored: a) speech acts and b) the circulation of discourses. This study concludes that the commitment acts between state and citizenship have a fragile illocutionary force in regard to participation. In addition, the public is identified as a consumer, represented by the circulation of a neoliberal discourse through word choices such as industry and cultural consumption.en-US
dc.description.abstractEl presente artículo trata sobre la representación de la participación del público en la política cultural chilena sobre teatro. Desde la perspectiva del análisis del discurso francés, y en particular del análisis del discurso institucional, se analizaron dos aspectos: a) los actos de habla y b) la circulación de discursos. El estudio concluyó que los actos compromisorios entre Estado y ciudadanía tienen una fuerza ilocutiva frágil en materia de participación; además, el público se identifica como un consumidor, representado por medio de la circulación de un discurso neoliberal a partir de nominaciones como industria y consumo cultural.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1343/1318-
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 49 (2018): Las ciudades, organización política y demografía; 9-27fr-FR
dc.source2954-4130-
dc.subjectpolítica culturales-ES
dc.subjectanálisis del discursoes-ES
dc.subjectpúblicos de la culturaes-ES
dc.subjectdiscurso institucionales-ES
dc.subjectfuerza ilocutivaes-ES
dc.titleLa participación cultural. Análisis del discurso de la política cultural chilena sobre teatroes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons