Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/45950

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRoque Herrera, Yosbanys
dc.contributor.authorBarahona Rivadeneira, Diego
dc.contributor.authorGafas González, Carlos
dc.contributor.authorRecino Pineda, Uvaldo
dc.contributor.authorCriollo Criollo, Anabela del Rosario
dc.creatorRoque Herrera, Yosbanys-
dc.creatorCriollo Criollo, Anabela del Rosario-
dc.creatorRecino Pineda, Uvaldo-
dc.creatorGafas González, Carlos-
dc.creatorBarahona Rivadeneira, Diego-
dc.date2016-04-29-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:25:06Z-
dc.date.available2024-03-13T22:25:06Z-
dc.date.issued2016-04-29
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/45950
dc.identifier.issn2954-4130
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1284
dc.description
dc.description.abstractTraining of the population is vital for the process of disasters reduction in communities; this is part of the preparation of a society with this purpose. The authors of this essay reflected about continuing education in the process of Cuban experience. A theoretical analysis about the object of study was performed; this was imbricated with the regulations established by the authorities designated for doing that in Cuba. It was concluded that the multidimensionality of disaster reduction process requires transdisciplinarity in training; this must be permanent, differentiated and staggered, involving the entire educational system and especially higher education; the curriculum of the different modalities of improvement must be properly grounded and focused on the continuous progress of science and the specific requirements of the development of society.en-US
dc.description.abstractLa capacitación de la población es vital para el proceso de reducción de desastres en las comunidades. Los autores del presente ensayo reflexionaron respecto de la educación continuada en dicho proceso desde la experiencia cubana. Se realiza un análisis teórico alrededor del objeto de estudio, imbricándolo con las normativas establecidas por las instancias habilitadas para ello en Cuba. Se concluyó que la pluridimensionalidad del proceso de reducción de desastres exige la transdisciplinariedad en la formación; que ésta debe ser permanente, diferenciada y escalonada, involucrando a todo el sistema educativo y en especial al de educación superior; que el diseño curricular de las diferentes modalidades de superación debe estar adecuadamente fundamentado y enfocado desde los progresos continuos de las ciencias y las exigencias propias del desarrollo de la sociedad.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1284/1259-
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 45 (2016): Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 11-30es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No. 45 (2016): Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 11-30es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No. 45 (2016): Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 11-30en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 45 (2016): Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 11-30es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 45 (2016): Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 11-30fr-FR
dc.source2954-4130-
dc.titleLa educación continuada en el proceso de reducción de desastres: Experiencias cubanases_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons