Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44225

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlberto Padilla Arias,
dc.creatorAlberto Padilla Arias,-
dc.date2014-12-03-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:13:53Z-
dc.date.available2024-03-13T22:13:53Z-
dc.date.issued2014-12-03
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44225
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/148
dc.description
dc.description.abstractThe trial aims to highlight that compared the process of Bologna and Tuning for Latin America,the Universidad Autónoma Metropolitana and in particular the Xochimilco campus in Mexico, has a model, the modular system of education, which has forty years of successful experience in innovation in higher education at the level of pre and postgraduate studies, that adapts to these proposals for reform in the European Union and Latin America, in what refers to the academic aspects of the University.en-US
dc.description.abstractEl ensayo destaca que frente al proceso Bolonia y Tuning para América Latina, la Universidad Autónoma Metropolitana y en particular su Unidad Xochimilco, en México, posee un modelo psicopedagógico, el sistema modular de enseñanza, que cuenta con 40 años de experiencia exitosa en innovación en educación superior a nivel de pre y posgrado, que se adecua a las propuestas de reforma en la Unión Europea y América Latina, por lo que se refiere a los aspectos académicos de docencia-investigación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/148/147-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 76: "Educación superior y nuevos sujetos sociales"; 105-126es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 76: "Educación superior y nuevos sujetos sociales"; 105-126es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.subjectinnovaciónes-ES
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectorganización departamentales-ES
dc.subjectsociedad del conocimientoes-ES
dc.subjectdeclaración de Boloniaes-ES
dc.subjectsistema modular.es-ES
dc.subjectinnovationen-US
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectdepartmental organizationen-US
dc.subjectsociety of knowledgeen-US
dc.subjectDeclaration of Bolognaen-US
dc.subjectmodular systemen-US
dc.titleInnovaciones en la práctica docente universitaria en el ámbito internacionales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons