Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44223

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSandra Iturrieta Olivares,
dc.creatorSandra Iturrieta Olivares,-
dc.date2014-12-03-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:13:53Z-
dc.date.available2024-03-13T22:13:53Z-
dc.date.issued2014-12-03
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44223
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/146
dc.description
dc.description.abstractBased on empirical research with quantitative approach and assuming that professionals working in direct social intervention, are influential in the sensations of discomfort or subjective well-being with which subjects experience the daily life in Chile, this article describes the effects of massification of university education and its counterpart in the employment of social workers and sociologists. It is evident the need transparent to the students during the training process, the reality of the labor market and professional development opportunities in the country, so they can make informed, conscious and realistic options, which could eventually lead to a more cohesive society and social peace.en-US
dc.description.abstractSobre la base de una investigación empírica con enfoque cuantitativo y suponiendo que los profesionales que trabajan en la intervención social directa, son influyentes en las sensaciones de malestar o bienestar subjetivo con la que los sujetos experimentan la cotidianeidad en Chile, el presente artículo describe los efectos de la masificación de la formación universitaria y su correlato en la empleablidad de trabajadores sociales y sociólogos. Queda en evidencia la necesidad transparentar ante los estudiantes durante su proceso formativo, la realidad del mercado laboral y las posibilidades de desarrollo profesional en el país, de modo que puedan hacer opciones informadas, conscientes y realistas, lo que finalmente podría traducirse en una sociedad más cohesionada y con paz social.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/146/145-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 76: "Educación superior y nuevos sujetos sociales"; 57-80es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 76: "Educación superior y nuevos sujetos sociales"; 57-80es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.subjectciencias socialeses-ES
dc.subjectofertas de formaciónes-ES
dc.subjectofertas laboraleses-ES
dc.subjectmasificación de la educación superiores-ES
dc.subjectcohesión social.es-ES
dc.subjectSocial Sciencesen-US
dc.subjectdeals university educationen-US
dc.subjectjob opportunitiesen-US
dc.subjectmassification of higher educationen-US
dc.subjectsocial cohesionen-US
dc.titleEducación superior: Su masificación y efectosen la satisfacción profesional y la cohesión sociales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons