Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44173

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoreno Hernández, Hugo César
dc.creatorMoreno Hernández, Hugo César-
dc.date2017-09-12-
dc.date.accessioned2024-03-13T22:13:49Z-
dc.date.available2024-03-13T22:13:49Z-
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44173
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/37
dc.description
dc.description.abstractThis article brings together results from different approaches to the fieldwork in high schools in Mexico City and the State of Mexico to discuss the tension between youthful experience and school experience regarding horizontal relations sociality and vertical relationships of socialization, observing the ethical productions of young students and how they are seen by adults as simple violent expressions, exercising real violence on youth to seek the denial of his youthful experience. Resistance between a homogenizing device school, young people create interstitial spaces which are listed according to their own ethical productions.en-US
dc.description.abstract99 ARGUMENTOS ? UAM-XOCHIMILCO ? MÉXICO Producciones éticas de los estudiantes frente a la experiencia escolar: conflictos y violencias Hugo César Moreno Hernández El presente artículo reúne resultados de distintos acercamientos al campo en escuelas secundarias de la Ciudad de México y el Estado de México para discutir la tensión entre la experiencia juvenil y la experiencia escolar respecto de las relaciones horizontales de socialidad y las relaciones verticales de socialización, observando las producciones éticas de los jóvenes estudiantes y cómo son vistas por los adultos como simples expresiones violentas, ejerciendo real violencia sobre los jóvenes al buscar la negación de su experiencia juvenil. Entre la resistencia a un dispositivo escolar homogeneizante, los jóvenes crean espacios intersticiales donde se relacionan según sus propias producciones éticas.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/37/36-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 84: "Niñez y juventud: políticas públicas, educación y participación política"; 99-120es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 84: "Niñez y juventud: políticas públicas, educación y participación política"; 99-120es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.subjectSocializaciónes-ES
dc.subjectexperiencia juveniles-ES
dc.subjectexperiencia escolares-ES
dc.subjectsocialidades-ES
dc.subjectyouthful experienceen-US
dc.subjectschool experienceen-US
dc.subjectsociabilityen-US
dc.subjectsocializationen-US
dc.titleProducciones éticas de los estudiantes frente a la experiencia escolar: Conflictos y violenciases_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons