Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44002
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44002
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Beller Taboada, Walterio | |
dc.contributor.author | Andrade Moreno, Mederick | |
dc.creator | Andrade Moreno, Mederick | |
dc.date.accessioned | 2024-03-13T01:37:12Z | - |
dc.date.available | 2024-03-13T01:37:12Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44002 | - |
dc.description.abstract | This research starts from the question: How is the teaching of philosophy transmitted in the CF of the FFyL of the UNAM at the beginning of the XXI century? The objective is to characterize the patterns of epistemological beliefs in the teaching of philosophy in the CF of the FFyL of the UNAM. The work is framed from a qualitative perspective under a phenomenological design. The data corpus is obtained from systematizing semi-structured interviews. The main input for analysis are the formal curriculum and the joint account of the teachers about their teaching activity. Some recommendations are proposed to improve the teaching of philosophy in the CF of the FFyL. Keywords: philosophy, teaching, epistemological beliefs and hidden curriculum. | en |
dc.description.abstract | La presente investigación parte de la pregunta: ¿Cómo es transmitida la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFyL de la UNAM a principios del siglo XXI? El objetivo es caracterizar los patrones de las creencias epistemológicas en la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFyL de la UNAM. El trabajo se enmarca desde la perspectiva cualitativa bajo un diseño fenomenológico. El corpus de datos se obtiene a partir de sistematizar entrevistas semiestructuradas. Así, el principal insumo de análisis son el currículo formal y el relato en conjunto de los docentes en torno a su actividad de enseñanza. Se proponen algunas recomendaciones para mejorar la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFy | es_MX |
dc.format.extent | 1 recurso en línea (113 páginas) | |
dc.language.iso | spa | es_MX |
dc.publisher | Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | Creencias epistemológicas y currículo oculto | |
dc.subject | Filosofía | |
dc.subject | Enseñanza | |
dc.subject | Philosophy | |
dc.subject | Teaching | |
dc.subject | Epistemological beliefs and hidden curriculum. | |
dc.subject | Maestría | es_MX |
dc.subject | Desarrollo y Planeación de la Educación | es_MX |
dc.title | Las creencias epistemológicas en la enseñanza de la filosofía | |
dc.type | Thesis | |
Appears in Collections: | Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
cdt120324203809xync.pdf | 1.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License