Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44002

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBeller Taboada, Walterio
dc.contributor.authorAndrade Moreno, Mederick
dc.creatorAndrade Moreno, Mederick
dc.date.accessioned2024-03-13T01:37:12Z-
dc.date.available2024-03-13T01:37:12Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44002-
dc.description.abstractThis research starts from the question: How is the teaching of philosophy transmitted in the CF of the FFyL of the UNAM at the beginning of the XXI century? The objective is to characterize the patterns of epistemological beliefs in the teaching of philosophy in the CF of the FFyL of the UNAM. The work is framed from a qualitative perspective under a phenomenological design. The data corpus is obtained from systematizing semi-structured interviews. The main input for analysis are the formal curriculum and the joint account of the teachers about their teaching activity. Some recommendations are proposed to improve the teaching of philosophy in the CF of the FFyL. Keywords: philosophy, teaching, epistemological beliefs and hidden curriculum.en
dc.description.abstractLa presente investigación parte de la pregunta: ¿Cómo es transmitida la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFyL de la UNAM a principios del siglo XXI? El objetivo es caracterizar los patrones de las creencias epistemológicas en la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFyL de la UNAM. El trabajo se enmarca desde la perspectiva cualitativa bajo un diseño fenomenológico. El corpus de datos se obtiene a partir de sistematizar entrevistas semiestructuradas. Así, el principal insumo de análisis son el currículo formal y el relato en conjunto de los docentes en torno a su actividad de enseñanza. Se proponen algunas recomendaciones para mejorar la enseñanza de la filosofía en el CF de la FFyes_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (113 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectCreencias epistemológicas y currículo oculto
dc.subjectFilosofía
dc.subjectEnseñanza
dc.subjectPhilosophy
dc.subjectTeaching
dc.subjectEpistemological beliefs and hidden curriculum.
dc.subjectMaestríaes_MX
dc.subjectDesarrollo y Planeación de la Educaciónes_MX
dc.titleLas creencias epistemológicas en la enseñanza de la filosofía
dc.typeThesis
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt120324203809xync.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons