Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44000

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJuárez Núñez, José Manuel
dc.contributor.authorAlmaraz Cerda, Marco Antonio
dc.creatorAlmaraz Cerda, Marco Antonio
dc.date.accessioned2024-03-13T00:06:59Z-
dc.date.available2024-03-13T00:06:59Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/44000-
dc.description.abstractIn recent years, international organizations, in exchange for expensive loans have pushed for the implementation of reforms on the different spheres of government: Public Safety, Food Safety, Housing, Health, Water, Energy, Education. The reasons are subordinate to national and international capital those services. Institutions of Higher Secondary Education and in particular Colegio de Bachilleres as a subsystem, have been suffered this pressure, because one of its features is to train graduates with the skills to enter a university, in addition to acquiring job training. RIEMS, is a policy designed to apparently enhance the quality, reach coverage and achieve relevance of all EMS subsystems. According to governments arguments, the educational model for skills (mainly communication) will be the vehicle that will promote and facilitate the transition to modernization. Even is offered as the economic panacea to unemployment. Other components are the use of ICT ́s (Information and Communication Technology) and a compulsory second language, Englishen
dc.description.abstractEn los últimos años, los Organismos Internacionales, a cambio de préstamos onerosos han ejercido presión para la implementación de reformas sobre las diferentes esferas de los Gobiernos: Seguridad Pública, Seguridad Alimentaria, Vivienda, Salud, Agua, Energía, Educación. Los motivos son subordinar al capital nacional e internacional dichos servicios. Las Instituciones de Educación Media Superior y, en particular el Colegio de Bachilleres como subsistema, han sido objeto de esta presión, pues una de sus características es formar egresados con las capacidades para ingresar a alguna Universidad, además de adquirir una formación laboral. La RIEMS, es una política diseñada para en apariencia potenciar la calidad, alcanzar la cobertura y lograr la pertinencia de todos los subsistemas de EMS. Según argumentos del gobierno, el modelo educativo por competencias (comunicativa) será ese vehículo que favorecerá y facilitará la transición a la modernización e incluso se ofrece como la panacea económica al desempleo. Otros componentes, son el uso de las TIC ́s y de un segundo idioma obligatorio, el inglés.es_MX
dc.format.extent1 recurso en línea (237 páginas)
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana. Unidad Xochimilco
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectCurrículum
dc.subjectCredencialismo
dc.subjectEscolarización
dc.subjectReforma
dc.subjectCalidad educativa
dc.subjectCredentialism
dc.subjectSchooling
dc.subjectReform
dc.subjectQuality Education
dc.subjectCurriculum.
dc.subjectMaestríaes_MX
dc.subjectDesarrollo y Planeación de la Educaciónes_MX
dc.titleColegio de Bachilleres y mercado de trabajo : una educación basada en competencias
dc.typeThesis
Appears in Collections:Maestría en Desarrollo y Planeación de la Educación

Files in This Item:
File SizeFormat 
cdt120324190755jhmn.pdf5.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons