Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/42778

Title: Infancias invisibles: la vulnerabilidad de niñas, niños y adolescentes ante la pandemia de Covid-19
Other Titles: Español
Authors: Corona-Caraveo, Yolanda
Pérez y Zavala, Carlos
Issue Date: 8-Mar-2023
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 57: Experiencias subjetivas e identitarias en la vejez; 323-350
Abstract: This paper offers a brief introduction on the Covid-19 pandemic and its impact on children and adolescents in Mexico. It is argues that children have been left behind and made invisible in the actions taken by governments to counteract the contagion. This paper also analyzes what has happened as a result of changes regarding confinement, the play, the use of streets and public spaces and the educational institutions, from a children’s rights perspective. The results of several studies that have been carried out in our country are mentioned and end with some recommendations regarding recognition of the important place children hold in our society.
En este artículo se ofrece una introducción breve sobre la pandemia de Covid-19 y su impacto en niñas, niños y adolescentes. Se plantea que la infancia ha quedado relegada e invisibilizada en las acciones que han tomado los gobiernos para contrarrestar los contagios y se analiza lo que ha acontecido con la institución educativa, el juego y los espacios públicos desde una perspectiva de derechos. Se mencionan los resultados de diversos estudios que se han llevado a cabo en México y se finaliza con algunas recomendaciones para restaurar el lugar de niñas y niños en nuestra sociedad. 
Description: 
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/979
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/42778
Appears in Collections:Convergencias

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons