Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/42377

Title: Alianzas y estrategias en el sector agroalimentario
Authors: Marbán Flores, Raquel
Issue Date: 14-Feb-2007
Publisher: Rural Societies, Production and Environment
Sociedades Rurales, Producción y Medio Ambiente
Sociétés rurales, production et environnement
Series/Report no.: Sociedades Rurales, Producción y Medio Ambiente; Núm. 7 (2003): Vol. 4; No. 7, Diciembre 2003; 7-17
Rural Societies, Production and Environment; No 7 (2003): Vol. 4; No. 7, Diciembre 2003; 7-17
Sociétés rurales, production et environnement; No 7 (2003): Vol. 4; No. 7, Diciembre 2003; 7-17
Abstract: Cet article constitute une analyse de la situation du secteur agroalimentaire après le round d'Uruguay et la réforme de la politique agraire de l'Union Européenne qui a suivi. Il étudie comment ces dernières années, sont le début d'un changement dans la façon dont les entreprises du secteur agroalimentaire affrontent les marchés. Cette étude est centrée sur le secteur de l'huile d'olive en Espagne. Elle analyse aussi bien les stratégies industrielles impulsées par les entreprises multinationales du secteur que les modest muilins à huile (privés ou coopératives) qui conforment l'industrie de première transformation.
This article analyses the food-farming industry situation, after the Uruguay Round and the agricultural politic reform of the European Union. The paper identifies that both events, as well as, the globalization processes developed in the last decades, have changed they way the agro-entrepreneurs face markets' demands. This study focus in the Spanish olive oil industry, by analyzing enterprise strategies promoted by important multinational companies of the industry, such as the small oil mills (private and cooperatives), which are part of the first level transformation industry.
A lo largo de este artículo se realiza un análisis sobre la situación del sector agroalimentario tras la Ronda de Uruguay y la posterior reforma de la poítica agraria de la Unión Europea. Se identifica como ambos acontecimientos, unidos a los procesos de globalización que se desarrollan en las últimas décadas, han iniciado un cambio en la manera en que los empresrios del sector del aceite de oliva en España, analizando tanto las estrategias empresariales impulsadas por las grandes empresas multinacionales del sector, como las de las pequeñas almazaras (privadas o cooperativas) que conforman la industria de primera transformación.
Description: 
URI: https://sociedadesruralesojs.xoc.uam.mx/index.php/srpma/article/view/73
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/42377
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons