Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36735

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAgustín Ramírez Ramírez,
dc.creatorAgustín Ramírez Ramírez,-
dc.date2013-11-30-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:17:59Z-
dc.date.available2022-10-05T00:17:59Z-
dc.date.issued2013-11-30
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36735
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/567
dc.description
dc.description.abstractOn December of 2012 the Republic’s Senate approved a reform to the Constitutional’s sixth article which is relevant because it increases the field of vesting of the current Federal Institute of Access to Information and Protection of datum by giving legal capacity to help with petitions about the role of the powers of union and autonomous authority, political parties, trust funds, public funds, moral or physical persons or labor union when they apply public resources. Another reason lies in the ability to know the resources that come between private individual against the resolutions of the autonomous organizations of the legal entities and the District in the cases they resolve caution, confidentiality, absence or deny information. It is a major step in issuing accounts that will reinforce the right to information.en-US
dc.description.abstractEn diciembre de 2012 el Senado de la República aprobó una reforma al artículo 6º constitucional, que resulta relevante porque amplía el ámbito de atribuciones del actual Instituto Federal de Acceso a la Información y Protección de Datos, al otorgarle capacidad jurídica para atender peticiones sobre el actuar de los Poderes de la Unión y órganos autónomos, así como de partidos políticos, fideicomisos y fondos públicos, además de personas físicas, morales o sindicatos, cuando reciban y ejerzan recursos públicos. Otra razón subyace en la facultad para conocer de los recursos que interpongan los particulares en contra de las resoluciones de los organismos autónomos de las entidades federativas y el Distrito Federal, en los casos que resuelvan reserva, confidencialidad, inexistencia o nieguen información. Se trata de un paso trascendente en materia de rendición de cuentas que fortalecerá, con seguridad, el ejercicio del derecho a la información.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/567/563-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 32 (2014): No. 32: Democracias: balance y prospectivas; 20-29es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 32 (2014): No. 32: Democracias: balance y prospectivas; 20-29es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleEl derecho a saber en el contexto de la libertad de expresión en Méxicoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons