Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36605
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36605
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jorge Daniel Vásquez, | |
dc.creator | Jorge Daniel Vásquez, | - |
dc.date | 2011-11-02 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T00:17:31Z | - |
dc.date.available | 2022-10-05T00:17:31Z | - |
dc.date.issued | 2011-11-02 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36605 | |
dc.identifier.issn | 0188-8242 | |
dc.identifier.uri | https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/437 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | This article refers to the pedagogical mediation in the age of information and communication technology since social and cultural transformations, which affect the reconfiguration of educational contexts. The thinking about these transformations is located in the change of a paradigm focused on teaching to an educational paradigm focused on the learning process. Finally, it raises how the pedagogical mediation of technology is a keyway in order to constitute learning environments and the autonomy of the subjects of the educational process. | en-US |
dc.description.abstract | Este artículo se refiere a la mediación pedagógica en la era de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación desde las transformaciones culturales que inciden en la reconfiguración de los contextos educativos. El pensar sobre estas transformaciones se ubica en el cambio de un paradigma centrado en la enseñanza por un paradigma educativo centrado en el aprendizaje. Plantea cómo la mediación pedagógica de la tecnología es una vía clave para la constitución de entornos de aprendizaje y la autonomía de los sujetos del proceso educativo. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Versión. Estudios de Comunicación y Política | es-ES |
dc.relation | https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/437/435 | - |
dc.relation.ispartofseries | Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 27 (2012): No. 27: Políticas de inclusión digital y experiencias de apropiación de las TIC; 46-62 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicación | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 27 (2012): No. 27: Políticas de inclusión digital y experiencias de apropiación de las TIC; 46-62 | es-ES |
dc.source | 0188-8242 | - |
dc.title | Adiós al paradigma de la enseñanza | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License