Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36546

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMiquel Rodrigo Alsina,
dc.contributor.authorPilar Medina Bravo,
dc.creatorMiquel Rodrigo Alsina,-
dc.creatorPilar Medina Bravo,-
dc.date2010-09-01-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:17:19Z-
dc.date.available2022-10-05T00:17:19Z-
dc.date.issued2010-09-01
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36546
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/379
dc.description
dc.description.abstractFirst a brief summary of the theories of reception which have provided a new perspective on the influence of the media is offered. Then the text presents a reflection on the reception of media emotionality. Finally three concepts that help to understand the social and personal construction of emotions are presented. The social structure of feeling, the sense of narrative structure and the structure of feelings experienced are defined and the interactions that occur between them are analyzed.en-US
dc.description.abstractSe hace un breve recordatorio de las teorías de la recepción que han aportado una nueva mirada sobre la influencia de los medios de comunicación. Además, el texto recoge una reflexión sobre la recepción de la emocionalidad mediática. De esta manera, se proponen tres conceptos que ayudan a comprender la construcción personal y social de las emociones: se definen la estructura social del sentimiento, la estructura narrativa del sentimiento y la estructura del sentimiento vivido, y se analizan las interacciones que se dan entre ellas.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/379/378-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 24 (2012): No. 24: La construcción discursiva de las emociones; 147-172es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 24 (2012): No. 24: La construcción discursiva de las emociones; 147-172es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleLa recepción mediática de las emocioneses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons