Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36497

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMiguel J. Hernández Madrid,
dc.creatorMiguel J. Hernández Madrid,-
dc.date2009-05-11-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:17:08Z-
dc.date.available2022-10-05T00:17:08Z-
dc.date.issued2009-05-11
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36497
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/330
dc.description
dc.description.abstractEl objetivo del artículo es analizar el impacto de la película La Pasión de Cristo en una sociedad católica tradicional del nordeste de Michoacán, tomando en cuenta las mediaciones sociales y culturales que los sujetos hacen de los símbolos contenidos en ella para producir mensajes ideológicos. La investigación realizada se sustenta en la metodología de los grupos de discusión, pretendiendo con ello aportar una mirada para problematizar el estudio de la ideología en la era de la comunicación de masas.es_MX
dc.description.abstractThe objective of this article is to analyze the impact of the film The Passion of Christ on a traditional Catholic society in northeastern Michoacán, by examining the social and cultural mediations that subjects derive from the film’s symbolic content as a means of producing ideological messages. The research was conducted using a discussion Group methodology in order to develop a vision that will help to problematize the study of ideology in the era of mass communications.en-US
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/330/329-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 21 (2012): No. 21: La religión y los media; 101-123es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 21 (2012): No. 21: La religión y los media; 101-123es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleEl cine religioso y su apropiación ideológica en una sociedad católicaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons