Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36481

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAndión Gamboa, Eduardo
dc.creatorAndión Gamboa, Eduardo-
dc.date2008-06-23-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:17:06Z-
dc.date.available2022-10-05T00:17:06Z-
dc.date.issued2008-06-23
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36481
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/314
dc.description
dc.description.abstractIn this essay the author searches to operate a hinge between the art discourse of the creative practice refered to originality and singularity and the communication practices dependent of commonsense and common culture. The approach is done displacing the framing of art and creation as conceived solely originated from a personalized subjectivity and, in some way, excessively signified on human condition. It also tries to abandon the ordinary conception of communication only as a mass exchange of common sense. The proposed conceptual hinge is the Body Without Organs (BwO), and it is used to understand how a profuse amount of sense events are generated as a poetic device of creation lines, yet without being grounded in negation or in the suture of the wound, but in the afirmative assertion and in the multiplicity of continuous aggregation and therefore nor in the sustraction or the voidness of the lack of being.en-US
dc.description.abstractSe trata en este ensayo de operar un gozne entre el discurso del arte sobre la práctica creativa referida a la originalidad y la singularidad y la práctica de la comunicación dependiente del sentido y la cultura común. El abordaje se realiza desplazándose fuera de los marcos que piensan al arte y la creación como originados solamente desde una subjetividad personalizada y demasiado significada en lo humano. Y abandonar también la concepción corriente de la comunicación sólo como un intercambio masificado del sentido común. El gozne conceptual que se propone es el concepto Cuerpo sin Órganos (CsO) utilizado para comprender cómo una profusión de aconteceres de sentido, se generan como dispositivos poéticos de líneas de creación, pero que no se asientan en la negación o en la sutura de la herida, sino en la afirmación y en la multiplicidad del añadido continuo y por tanto tampoco en la sustracción o en el vacío de la carencia de ser.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/314/313-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 20 (2012): No. 20: Comunicación, estética y política; 123-146es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 20 (2012): No. 20: Comunicación, estética y política; 123-146es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleEl dispositivo poiéticoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons