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dc.contributor.authorGutiérrez Vidrio, Silvia
dc.creatorGutiérrez Vidrio, Silvia-
dc.date2008-04-25-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:16:59Z-
dc.date.available2022-10-05T00:16:59Z-
dc.date.issued2008-04-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36462
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/295
dc.description
dc.description.abstractUniversity students’ social representations of the field of communication. The purpose of this paper is to present some preliminary results of an ongoing research project which aims at the identification of the social representations shared by students in the undergraduate program in Social Communication at the Xochimilco campus of the Universidad Autónoma Metropolitana in Mexico City regarding their field of study. Since the purpose of the research is to identify the point of view of the students, that is to say, their opinions, attitudes and the information they have regarding the field of communication studies, the theoretical and methodological perspective of social representations is taken as a framework. The information obtained by means of a semi structured interview applied to a sample of the student population is analyzed though a qualitative exploration of the answers provided by the students.en-US
dc.description.abstractEn este artículo se presentan algunos avances de un proyecto de investigación que tiene como tema la identificación de las representaciones sociales que tienen los jóvenes universitarios de la licenciatura en Comunicación Social de la UAM-Xochimilco, sobre el campo de la comunicación social. Dado que lo que interesa identificar es precisamente el punto de vista de los estudiantes, es decir, sus opiniones, actitudes e información que poseen, esta investigación retoma como base teórico-metodológica la perspectiva de las representaciones sociales. A partir de la información obtenida por medio de una entrevista semidirigida, aplicada a una muestra del alumnado de la licenciatura, se presenta un análisis que involucra la exploración cualitativa de los enunciados obtenidos por medio del instrumento.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/295/294-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 19 (2012): No. 19: Comunicación: imaginarios y representaciones sociales; 93-122es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 19 (2012): No. 19: Comunicación: imaginarios y representaciones sociales; 93-122es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleLas representaciones sociales de los jóvenes universitarios sobre la comunicaciónes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
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