Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36416

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWoodside Woods, Jarret Julián
dc.creatorWoodside Woods, Jarret Julián-
dc.date2007-05-16-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:16:02Z-
dc.date.available2022-10-05T00:16:02Z-
dc.date.issued2007-05-16
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36416
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/250
dc.description
dc.description.abstractThe sampleo as a musical sign. Thanks to the technologies of digital sound editing and the background of experiments made by contemporary and avant-garde musicians during the 20th century, we find the birth of a new sign in music: sampling. This consists in the insertion of a previously recorded fragment into a song, expanding the creative possibilities in music to frontiers never imagined before and transforming any sound from the surrounding into a musical sign. The present work is a brief advance of the research “Quote in popular music: the impact of Sampling in the meanings of music”, where there it is studied as a form of stimulating collective memory in societies, and as a established musical sign used by different artists in the recent decades.en-US
dc.description.abstractGracias a las nuevas tecnologías de edición sonora digital, así como el antecedente de experimentos realizados por músicos vanguardistas y contemporáneos del siglo XX, encontramos el surgimiento de un nuevo signo en la música: el Sampleo. Éste consiste en insertar un fragmento previamente grabado dentro de una canción, ampliando las posibilidades creativas en la música a límites nunca antes imaginados y transformando en signos musicales cualquier sonido del entorno. El presente trabajo es un breve avance de la investigación “La cita en la música popular: el impacto del sampleo en los significados de la música”, donde se estudia como un medio de estimulación de la memoria colectiva en las sociedades y como un signo musical establecido y explotado por distintos artistas en las últimas décadas.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/250/249-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 177-195es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 177-195es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleEl sampleo como signo en la músicaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons