Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36416
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36416
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Woodside Woods, Jarret Julián | |
dc.creator | Woodside Woods, Jarret Julián | - |
dc.date | 2007-05-16 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T00:16:02Z | - |
dc.date.available | 2022-10-05T00:16:02Z | - |
dc.date.issued | 2007-05-16 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36416 | |
dc.identifier.issn | 0188-8242 | |
dc.identifier.uri | https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/250 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | The sampleo as a musical sign. Thanks to the technologies of digital sound editing and the background of experiments made by contemporary and avant-garde musicians during the 20th century, we find the birth of a new sign in music: sampling. This consists in the insertion of a previously recorded fragment into a song, expanding the creative possibilities in music to frontiers never imagined before and transforming any sound from the surrounding into a musical sign. The present work is a brief advance of the research “Quote in popular music: the impact of Sampling in the meanings of music”, where there it is studied as a form of stimulating collective memory in societies, and as a established musical sign used by different artists in the recent decades. | en-US |
dc.description.abstract | Gracias a las nuevas tecnologías de edición sonora digital, así como el antecedente de experimentos realizados por músicos vanguardistas y contemporáneos del siglo XX, encontramos el surgimiento de un nuevo signo en la música: el Sampleo. Éste consiste en insertar un fragmento previamente grabado dentro de una canción, ampliando las posibilidades creativas en la música a límites nunca antes imaginados y transformando en signos musicales cualquier sonido del entorno. El presente trabajo es un breve avance de la investigación “La cita en la música popular: el impacto del sampleo en los significados de la música”, donde se estudia como un medio de estimulación de la memoria colectiva en las sociedades y como un signo musical establecido y explotado por distintos artistas en las últimas décadas. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Versión. Estudios de Comunicación y Política | es-ES |
dc.relation | https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/250/249 | - |
dc.relation.ispartofseries | Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 177-195 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicación | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 177-195 | es-ES |
dc.source | 0188-8242 | - |
dc.title | El sampleo como signo en la música | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License