Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36414

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodriguez Morales, Zeyda
dc.creatorRodriguez Morales, Zeyda-
dc.date2007-05-16-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:16:01Z-
dc.date.available2022-10-05T00:16:01Z-
dc.date.issued2007-05-16
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36414
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/248
dc.description
dc.description.abstractUrban young people affectivity and cultural consumption of music and love songs. This article pursues the objective to study especially pop and rock musical consumption of young people of the Metropolitan Area of Guadalajara. It concentrates on the love lyrics in its songs. This interest arises from the influence of the speech in producing subjectivity and the reflection on the possibilities of change that cultural products such as songs may promote.en-US
dc.description.abstractEste artículo tiene como objetivo adentrarse en el consumo musical de jóvenes de la Zona Metropolitana de Guadalajara, especialmente en lo que conciernen los géneros del pop y rock y se concentra en los contenidos sobre el amor que sus canciones poseen. Este interés se inscribe en la problemática acerca de la capacidad del discurso como productor de subjetividad y en la reflexión acerca de las posibilidades de cambio manifestadas en productos culturales como las canciones.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/248/247-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 127-147es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 16 (2007): No. 16: Música, cultura y política; 127-147es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleAfectividad y consumo cultural en jóvenes urbanoses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons