Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36283

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGandreault, André
dc.creatorGandreault, André-
dc.date2007-05-25-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:14:58Z-
dc.date.available2022-10-05T00:14:58Z-
dc.date.issued2007-05-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36283
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/118
dc.description
dc.description.abstractAt the beginning of the 20 th century fundamental changes were produced in the production formules and in the ways of cinematographic reception. Fron the exibition of images or relatively autonomous views became in the integration of a narrative way. According to the author they passed from one point to many. In this observation period, from the XIX century to the beginning of the 20th is exhaustivly exarninated the function that the public leader liad in the filmic material and his progessive sustitution of texts in the same film: intertitles. With a solid documental support, the author examins a period of great arouses in the filmic production and in the same way an intensive search in the configuration of a filmic narrative supported in verbals interrelatíons: the public reader and the intertitles.en-US
dc.description.abstractA inicios del siglo XX se produjeron cambios fundamentales en las fórmulas de producción y en los modos de recepción cinematográficos. De la exhibición de imágenes o vistas relativamente autónomas se pasó a la integración de planos en un conjunto narrativo. En términos del propio autor, se pasó de la uni- a la pluripuntualidad. En este periodo de observación que va de fines del siglo XIX a los comienzos del XX, se examina minuciosamente la función que cumplía el "lector público" en la exhibición del material filmado y su progresiva sustitución por textos intercalados en la misma proyección o en la cinta: los intertítulos. Con un sólido soporte documental, el autor examina un periodo de gran efervescencia en la producción cinematográfica y a la vez de intensa búsqueda en la conformación de una narrativa fílmica apoyada fuertemente en coadyuvantes verbales: el lector público y los intertítulos.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/118/118-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 8 (2007): No. 8: El cine y la memoria; 125-142es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 8 (2007): No. 8: El cine y la memoria; 125-142es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleDe los gritos del lector a los susurros de los intertítulos (Traducción de Alma Tafoya y Ramón Alvarado)es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons