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dc.contributor.authorPoloniato, Alicia
dc.creatorPoloniato, Alicia-
dc.date2007-05-25-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:14:56Z-
dc.date.available2022-10-05T00:14:56Z-
dc.date.issued2007-05-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36267
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/102
dc.description
dc.description.abstractThe goal of this paper ¡s to examine the structural traits which make the "talk show" or "reality show" a television super genre aimed at fulfilling broad socio-communicative functions. These traits synthesize the television tendencies which validate the "visible" through multiple presentation and representation strategies. The analysis of a corpus constituted by a broad and varied range of Mexican television programmers, lead to the formulation of four hypotheses. These guide the analysis of the discourse mechanisms which constitute the following basic functions: 1. the determination of what "deserves to be seen"; 2. the construction of every day life; 3. the definition or direct, immediate and "understandable" Communications with their corresponding hierarchy, and 4. the intersection of strategies to "make truth believable".en-US
dc.description.abstractEste artículo tiene como objeto analizar las características estructurales que hacen "el programa de entrevistas" o "el programa sobre realidad" en televisión volverse un supergénero cuyo objeto sería realizar las funciones socio comunicativas amplias. Estas características sintetizan las tendencias en televisión que validan lo "visible" a través de una presentación múltiple y estrategias de representación. El análisis de un corpus constituye las siguientes funciones básicas: /. la determinación de lo que "merece ser visto", 2. la construcción de la vida diaria, 3. la definición de comunicación directas, inmediatas, "entendibles" con su correspondiente jerarquía, y 4. la intersección de estrategias para hacer una verdad "creíble".es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/102/102-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 7 (1997): No. 7: Los dominios de la imagen; 89-105es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 7 (1997): No. 7: Los dominios de la imagen; 89-105es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleEl talk show en la construcción del "ser moderno"es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
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